چطوری سئو رو یاد بگیرم؟ 3 اصلی مرحله سئو سایت
چطوری سئو رو یاد بگیرم؟
سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو، روشی است برای بهبود رتبه صفحات وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل. یادگیری سئو میتواند به شما کمک کند تا بهبود دهید:
۱- محتوای فعلی وب سایت خود را
۲- طراحی وب سایت خود
۳- ساختار وب سایت خود
۴- خصوصیات کلیدی صفحات وب خود
برای یادگیری سئو، میتوانید با مطالعه منابع آموزشی این حوزه آشنا شوید. همچنین، شرکت در دورههای آموزشی آنلاین و آفلاین و گذراندن آنها نیز به شما در یادگیری سئو کمک خواهد کرد. به علاوه، میتوانید از ابزارهای سئو آنلاین مانند Google Analytics و Google Keyword Planner استفاده کنید.
اگه بصورت ساده بخوام براتون از سئو بگم یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو مثل گوگل
اما این بهینه سازی به 3 بخش اصلی تقسیم میشه که در ادامه مقاله بهشون بصورت کامل اشاره میکنم
قسمت اول از 3 قسمت چطوری سایت رو سئو کنیم ، با ما در یک آکادمی همراه باشید.
سئو تکنیکال چیست ؟
یکی از قسمت های اصلی سئو، تکنیکال سئو (Technical SEO) هست که خود این تکنیکال سئو به چندین قسمت تقسیم میشه که
سئو تکنیکال اشاره به تمامی عملیاتی در سمت وبسایت و سرور دارد که به خزنده موتور جستجو برای پیدا کردن لینک سایت و ایندکس آن کمک زیادی میکند. به عبارتی دیگر هدف بهینه تر کردن رتبه سایت در گوگل با استفاده از اقدامات فنی و خاص است.
«سئو تکنیکال یا سئو فنی» (Technical SEO) یکی از زیرمجموعههای سئو است و به عناصر پشت صحنهای مرتبط میشود که در افزایش بازدید طبیعی (ارگانیک) وبسایت شما نقش دارند.
از این عناصر میتوان به معماری سایت، بهینهسازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه اشاره کرد. ممکن است به این جنبه از سئو توجه بسیار زیادی نشود، اما باید بدانید که سئو تکنیکال بسیار مهم است.
مراحل سئو تکنیکال سایت گام به گام
سرعت سایت (Website Speed)
ریدایرکت (Redirect)
به حداکثر رساندن کرال باجت (crawl budget)
بهینه سازی سایت مپ XML (XML Sitemap Optimization)
بهینه سازی ربوت txt
منوی برد کرامپ (Breadcrumb Menus)
استراکچر دیتا (Implement Structured Data Markup)
URL های کنونیکال (Canonical URLs)
- چطوری سرعت سایت رو افزایش بدیم؟
سرعت سایت یکی از مهترین فاکتور های گوگل به شما میره و امروز هم یکی از چالش برانگیزترین مراحل سئو هست و اما چطوری سرعت یک وبسایت رو افزایش بدیم؟
اجرای این مواردی که میگم بهتون ، سختی های زیادی به همراه نداره، قطعاً با اجرای این موارد شاهد افزایش چشمگیر سرعت وب سایتتان هستید.
۱– بهینه سازی تصاویر
۲– استفاده از افزونهی کش مرورگر
۳- استفاده از قالبهای مناسب
۴- استفاده از افزونههایی با سرعت بیشتر
۵- کنترل فعالیتهای پس زمینه
۶- استفاده از CDN
۷- میزبانی فایلهای چند رسانهای
۸- فشرده کردن فایلهای کد
۹- کم کردن تعداد ریدایرکتها
۱۰- استفاده از lazy load
۱۱- کاهش تعداد درخواستهای صفحه
۱۲- تاخیر در بارگذاری فایلها
چطوری با Redirect صفحات رو سئو کنیم؟
خیلی خوب می دانید که نقل و انتقالات بی دلیل اتفاق نمیافتند. برخی از صاحب خانهها به دلیل این که محل سکونتشان در طرح قرار گرفته است مجبور به ترک خانه میشوند و برخی دیگر به قصد تعمیرات برای مدثی ساختمان یا خانه را ترک میکنند .
به عنوان مدیر سایت بعضی اوقات مجبورید آدرس صفحه یا صفحاتی در سایت خود را تغییر دهید یا به طور کامل دامنه سایت را عوض کنید.
در این مواقع ریدایرکتها به دادتان میرسند تا علاوه بر حفظ اعتبار خود بخاطر سایت قبلی، بتوانید کاربران خود را به سایت جدید راهنمایی کنید.
در یک نگاه کلی به کاربرد Redirect باید بگوییم زمانی از ریدایرکت ها استفاده می کنید که:
- آدرس تمامی صفحات وب سایت به طور کامل تغییر کرده باشد. در این حالت با دادن بک دستور کلی به راحتی میتوانیم تمامی صفحات را به آدرس جدید انتقال دهیم.
- در داخل سایت خود چندین صفحه با موضوعات و محتواهای یکسان دارید که وجود آنها جز جریمه
crawl budget چیست و تاثیر آن بر سئو
چطوری با نقشه سایت سریع ایندکس کنیم؟
بهینه سازی Robots.txt در سئو تکنیکال
robots.txt فایل متنی است که مالک وبسایت می تواند با ساخت آن به ربات موتورهای جستجو بگوید که چگونه صفحات وبسایت او را کاوش و ایندکس کنند.
چطوری با Breadcrumb سایت رو سئو کنیم؟
لینک سازی داخلی
افزایش تجربه کاربری (UX) سایت
کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)
مزیت های Structured Data چیست؟
علاوه بر محتوایی که درون سایت قرار میگیرد و همچنین لینکهای مناسب، رعایت سئوی صفحات سایت از اهمیت بالایی برخوردار است که این کار را میتوان توسط استراکچر دیتا (Structured Data) انجام داد.
استراکچر دیتا (Structured Data)، در واقع قسمتی از کد است که آن را در کدنویسی سایت خود قرار می دهید و از این طریق کاری میکنید که موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما پیدا کنند. علث نام گذاری آن این است که این قطعه کد به صورتی ساختار یافته است که باعث میشود موتو های جستجو به راحتی آن را بخوانند.
سوالی که مطرح میشود این است که چرا باید از آن استفاده کنیم؟
استفاده از این کد باعث می شود زمانی که موتور های جستجو شروع به گشتن می کنند شما را در بالای لیست نمایش دهند. بنابراین، اگر شما از این کد به درستی استفاده کنید، موتور های جستجو هنگام جستجو سایت شما را با اطلاعات بیشتری به کاربر نمایش می دهند.
بنابراین، زمانی که شما در لیست نمایش قرار داده می شوید، فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت چرا که اطلاعات بیشتری را به کاربران ارائه می دهید. همین مورد باعث افزایش شانس شما برای جلب مخاطب می شود.
چرا باید از URLهای کنونیکال برای سئو استفاده کنیم؟
این تگ، معمولا به صورت rel = “canonical” استفاده میشود.
تگهای کنونیکال، راهی هستند تا به موتورهای جستجو بگوییم کدام URL مشخص، نسخه اصلی برای یک صفحه است.
این تگها به شما امکان میدهند URL کنونیکال را برای یک صفحه مشخص کنید. یک لینک کنونیکال به وبمسترها این امکان را میدهد تا با تعیین نسخه «متعارف» یا «ترجیحی» یک صفحه وب، از بروز مطالب تکراری جلوگیری کنند.
این URLها برای کمک به شما در مقابله با محتواهای تکراری که میتوانند بر عملکرد سایت شما تاثیر بگذارند، به وجود آمدهاند.
اما، بهطور خاص، دلایل زیادی وجود دارد که شما باید از URLهای کنونیکال به عنوان یکی از روشهای سئوی تکنیکال در حوزههای زیر تمرکز کنید:
URLی که باید در نتایج جستجو نشان داده شود را مشخص کنید
سیگنالهای لینک را از طریق صفحات تکراری یا مشابه، ادغام کنید
جلوگیری از کرال شدن صفحات تکراری توسط گوگل بات
مدیریت محتوای همزمان
تنظیم یک URL کنونیکال در وردپرس
نحوه اجرای صحیح تگ rel = canonical
برای مشاهده قسمت دوم آموزش جامع سئو سایت اینجا کلیک کنید
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating 3.5 / 5. Vote count: 46
No votes so far! Be the first to rate this post.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
yaşam koçu öğrenci koçu ilişki koçu kariyer koçu kurumsal eğitim şirket eğitim programı en iyi yaşam koçları