معنی rel=”noreferrer noopener” چیست و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

noreferrer noopener چیست؟
یاد بگیرید که “rel=noopener” و “rel=noreferrer” چه کاری انجام می دهند، چه زمانی از آنها استفاده کنید و چگونه بر SEO تأثیر می گذارد.
در HTML، rel=”noreferrer noopener” یک ویژگی خاص است که به صورت اختیاری برای لینک ها استفاده می شود. زمانی که از این ویژگی استفاده می شود، مرورگر از ارسال اطلاعات ارجاعی (referrer) به صفحه مقصد خودداری می کند و همچنین پنجره جدید را باز نمی کند.
مفهوم noreferrer در واقع به معنای “عدم ارجاع” است و به معنای این است که مرورگر اجازه نمی دهد که منبع درخواست بیشتری از دسترسی به اطلاعاتی که در صفحه مقصد ممکن است قابل دسترسی باشند داشته باشد.
همچنین، noopener به معنای “بدون بازکردن نقشه” است و به این معناست که مرورگر از باز شدن پنجره جدید ایجاد شده توسط لینک خارجی جلوگیری می کند.
استفاده از rel=”noreferrer noopener” می تواند از نظر امنیتی مفید باشد، زیرا این ویژگی می تواند از حملاتی مانند جعل ارجاعی (referrer spoofing) جلوگیری کند. همچنین، می تواند از دسترسی سایت های بدافزاری که در پنجره جدید باز می شوند جلوگیری کند.
اگرچه استفاده از rel=”noreferrer noopener” تاثیر چندانی بر روی سئو ندارد، اما این ویژگی به عنوان یک راهکار امنیتی می تواند مفید باشد.
“Noreferrer noopener”، ویژگی های HTML هستند که می توانند به لینک های خروجی اضافه شوند. این تگ ها چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانند بر تلاش های سئو شما تأثیر بگذارند؟
در این پست، تفاوت بین تگهای noreferrer و noopener، تفاوت آنها با تگ nofollow و تأثیر آنها بر سئو هنگام استفاده از هر کدام را توضیح خواهم داد.
بیایید با چند تعریف شروع کنیم.
rel=”noreferrer” چیست؟
تگ rel=”noreferrer” یک ویژگی خاص HTML است که می تواند به تگ پیوند (<a>) اضافه شود.
با حذف اطلاعات ارجاع از هدر HTTP از ارسال اطلاعات ارجاع دهنده به وب سایت هدف جلوگیری می کند.
این بدان معناست که در تجزیه و تحلیل گوگل، ترافیک ناشی از پیوندهایی که دارای ویژگی rel=”noreferrer” هستند، به جای ارجاع به عنوان ترافیک مستقیم نشان داده می شود .
ویژگی noreferrer در نمای HTML به این صورت است:
<a href="https://www.example.com" rel="noreferrer">Link to Example.com</a>
در اینجا یک مثال برای درک بهتر این موضوع آورده شده است:
بیایید بگوییم که شما از وب سایت A به وب سایت B بدون برچسب “noreferrer” لینک می دهید.
هنگامی که مالک وبسایت B گزارش «اکتساب» را در Google Analytics مشاهده میکند، میتواند ترافیک دریافتی از وبسایت A را در بخش «ارجاعات» مشاهده کند.
یعنی صاحب یا مالک سایت میفهمد که ما به وبسایت وی بازدید ارسال میکنیم.
وقتی از وب سایت A به وب سایت B با استفاده از برچسب «noreferrer» پیوند می دهید، هر ترافیکی که از وب سایت A به وب سایت B می رود به صورت ترافیک مستقیم در Google Analytics (و نه ارجاع) نشان داده می شود.
یعنی بدون اینکه رد پایی از استفاده از لینک بجا بگذاریم می توانیم از لینک استفاده کنیم.
چه زمانی از rel=”noreferrer” استفاده کنیم؟
زمانی که نمیخواهید سایتهای دیگر بدانند که شما به آنها لینک میدهید، از ویژگی rel=”noreferrer” در لینکهای خروجی استفاده کنید. نمی توانید دلیل معتبری برای اینکه بخواهید این کار را انجام دهید فکر کنید، اما این مورد است.
قطعاً از ویژگی rel=”noreferrer” در لینک های داخلی استفاده نکنید، این می تواند گزارش های تجزیه و تحلیل گوگل شما را خراب کند .
rel=”noreferrer” و SEO
افزودن تگ noreferrer به پیوندهای شما مستقیماً بر SEO تأثیر نمی گذارد . شما می توانید با خیال راحت از آن بدون نگرانی در مورد چیزی استفاده کنید.
اما این تاثیر غیرمستقیم بر تلاش های لینک سازی و ارتقای شما دارد و دلیل آن به شرح زیر است:
یکی از راه های جلب توجه سایر وب مسترها، لینک دادن به سایت های آنهاست. همه وب مسترها گوگل آنالیتیکس خود را به صورت روزانه بررسی می کنند و به خصوص “ترافیک ارجاع” را بررسی می کنند.
هنگامی که آنها ترافیک یک وب سایت را می بینند، به احتمال زیاد آن را بررسی می کنند و صفحه را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند، نویسنده را دنبال می کنند یا حتی تصمیم می گیرند با پیوند دادن مجدداً لطف کنند.
این برای SEO خوب است و در واقع چیزی است که گوگل به عنوان روشی معتبر برای دریافت لینک از سایر وب سایت ها توصیه می کند (به نقل قول مربوطه از یک سند Google در زیر مراجعه کنید).
وقتی تگ noreferrer را به پیوندهای خود متصل می کنید، هیچ اتفاقی از موارد بالا نمی افتد زیرا ترافیک وب سایت شما به عنوان “ارجاع” در تجزیه و تحلیل گوگل نشان داده نمی شود و بنابراین سایر وب مسترها نمی دانند که شما به آنها لینک داده اید.
ممکن است فکر کنید، ” چرا حتی در مورد این صحبت می کنم، من آن را به پیوندهای خود اضافه نمی کنم و این پایان داستان است “.
دلیل محبوب شدن این موضوع این است که وردپرس تگ ‘noreferrer’ را به طور پیش فرض به همه پیوندهای خروجی که برای باز شدن در یک ‘برگه جدید’ تنظیم شده اند اضافه می کند.
Noreferrer و WordPress
بنابراین، اگر در وردپرس هستید، باید بدانید که وقتی یک لینک خارجی به محتوای خود اضافه میکنید و آن را در یک «برگه جدید» باز میکنید (target=”_blank”)، وردپرس به طور خودکار rel=”noopener noreferrer” را به آن اضافه میکند. ارتباط.
آنها این کار را برای بهبود امنیت ویرایشگر غنی وردپرس (TinyMCE) و جلوگیری از tabnapping و سایر حملات فیشینگ انجام دادند.
به عنوان مثال:
<a href="https://www.externalsite.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">my external link</a>
همانطور که در بالا توضیح داده شد، این امر از انتقال هرگونه اطلاعات به تب جدید جلوگیری می کند و نتیجه نهایی این است که هر ترافیکی که از وب سایت شما به وب سایت پیوند دهنده می رود (با کلیک روی پیوند)، در Google Analytics نشان داده نخواهد شد.
نحوه حذف rel=”noreferrer” از لینک های وردپرس
ساده ترین راه برای جلوگیری از افزودن خودکار ویژگی وردپرس به پیوندهای خارجی، باز کردن پیوندها در یک تب جدید نیست. به عبارت دیگر، پیوندها در همان پنجره باز شوند.
این ساده ترین راه برای مقابله با این مشکل است، اما اشکال این است که کاربرانی که روی لینک خارجی کلیک می کنند، وب سایت شما را ترک می کنند و این ممکن است نرخ پرش شما را افزایش دهد، زمان حضور در سایت را کاهش دهد و غیره.
با این وجود، از آنجایی که اکثر ترافیک در حال حاضر از دستگاههای تلفن همراه میآیند، نباید بیش از حد نگران خروج کاربران از وبسایت خود باشید زیرا رفتار «برگه جدید» در تلفن همراه بازگشت کاربران به پنجره قبلی را دشوار میکند.
افزونههایی وجود دارند که از افزودن rel=”noreferrer” به لینکهای خارجی توسط وردپرس جلوگیری میکنند، اما آنها فقط در هنگام استفاده از TinyMCE و نه ویرایشگر جدید ( گوتنبرگ ) کار میکنند.
توصیه من این است که با این کار اشتباه نکنید، فقط از باز کردن پیوندهای خارجی در یک برگه جدید خودداری کنید و شما خوب هستید.
پیوندهای Noreferrer و Affiliate
Noreferrer هیچ تاثیری بر پیوندهای وابسته ندارد. دلیل آن این است که اکثر برنامههای وابسته به «ترافیک ارجاع» برای اعطای تبدیل متکی نیستند، بلکه به شناسه وابسته که در پیوند موجود است، متکی هستند. مثلا:
<a href="//www.semrush.com/sem/?ref=15096612" rel="noreferrer noopener" target="_blank">
بنابراین، شما چیزی برای نگرانی ندارید.
تفاوت بین Nofollow و Noreferrer
وقتی rel=”nofollow” را به یک لینک خارجی اضافه می کنید، اساساً به موتورهای جستجو دستور می دهید که هیچ صفحه رتبه ای را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل نکنند. به عبارت دیگر، شما به آنها می گویید که آن لینک را برای اهداف سئو نادیده بگیرند.
تفاوت nofollow و noreferrer در این است که noreferrer هیچ اطلاعات ارجاعی را به مرورگر منتقل نمی کند اما پیوند دنبال می شود. با nofollow اطلاعات ارجاع به مرورگر منتقل می شود اما پیوند دنبال نمی شود.
بنابراین، آنها چیزهای مشابهی نیستند. در پیوندهایی که به آنها اعتماد ندارید از nofollow استفاده کنید و اگر نمی خواهید سایت دیگر بداند که شما به آنها پیوند داده اید از noreferrer استفاده کنید.
rel=”noopener” چیست؟
rel=”noopener” یک ویژگی HTML است که می تواند به لینک های خارجی اضافه شود. این مانع از دسترسی صفحه باز به هر نوع دسترسی به صفحه اصلی می شود.
در اینجا نمونه ای از پیوند با تگ rel=”noopener” آمده است:
<a href="https://www.example.com" rel="noopener">Link to Example.com</a>
این به طور خودکار توسط وردپرس در تمام پیوندهای خارجی که به دلایل امنیتی در یک تب جدید باز می شوند اضافه می شود و توصیه می شود آن را حفظ کنید.
اگر در وردپرس نیستید، توصیه می شود rel=”noopener” را به تمام لینک های خارجی خود که در یک تب جدید باز می شوند اضافه کنید.
Rel=”noopener” و SEO
Noopener تأثیری بر سئوی شما ندارد، بنابراین می توانید با خیال راحت از آن برای افزایش امنیت وب سایت خود استفاده کنید.
یادگیری های کلیدی
برخورد با برچسبها و ویژگیهای HTML برای بسیاری از افراد گیجکننده است، اما در مورد noreferrer و noopener نباید اینطور باشد.
هیچ یک از آنها نمی تواند تأثیر منفی بر SEO شما بگذارد، بدون ترس از آنها استفاده کنید.
اگر در وردپرس هستید، این برچسب ها به طور خودکار در پیوندهای خارجی که در یک برگه جدید باز می شوند اضافه می شوند.
Noopener برای افزایش امنیت وب سایت شما و جلوگیری از دسترسی سایر وب سایت ها به صفحه شما (از طریق جلسه مرورگر) مورد نیاز است.
از noreferrer برای محافظت از اطلاعات ارجاع در برابر ارسال به وب سایت هدف استفاده می شود و این نیز ترافیک ارجاع را در Google Analytics پنهان می کند.
اگر میخواهید سایر وبسایتها ترافیک وبسایت شما را بهعنوان «ترافیک ارجاعی» ببینند، به سادگی پیوندهای خارجی را در یک برگه جدید باز نکنید. این باعث می شود وردپرس به طور خودکار ویژگی ها را به لینک ها اضافه نکند و همه چیز خوب است.
Nofollow همان noreferrer نیست. هنگامی که rel=”nofollow” به یک لینک اضافه می شود، به موتورهای جستجو دستور می دهد که از آن لینک برای اهداف سئو استفاده نکنند. Noreferrer آب پیوند را از یک وب سایت به وب سایت دیگر ارسال می کند.
اگر هنوز در مورد نقش rel=”noreferrer noopener” سردرگم هستید، در نظرات به من اطلاع دهید.
How useful was this post?
Click on a star to rate it!
Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2
No votes so far! Be the first to rate this post.
دیدگاهتان را بنویسید